GARA-GARA BURUK DAN JELEK ANAK GAMPANG KUMPULAN PICISAN BERDERA DAN LASKAR MERAH-PUTIH (LMP) MEMBAWA SIAL DAN MUSIBAH KEPADA INDONESIA!

…MALAPETAKA MENIMPA INDONESIA TIDAK PUTUS-PUTUS, SEMENTARA BENDERA DAN LMP BERPELUK TUBUH DAN BERFIKIR BILA LAGI MAHU CETUS PERBALAHAN DENGAN MALAYSIA.
Oleh Mansor Puteh.



INILAH YANG DIKATAKAN DALAM PERIBAHASA MELAYU, AKIBAT NILA SETITIK ROSAK SEBELANGA…DAN LEMBU MEMBAWA LUMPUR HABIS SEMUA TERPALIT!

MUNGKIN PERIBAHASA MELAYU INI TIDAK DIKETAHUI OLEH ORANG DI INDONESIA. KALAU INI KEADAANNYA, MAKA ADALAH PERLU UNTUK MEREKA KENAL DENGANNYA SUPAYA MEREKA MENGERTI AKAN MAKSUDNYA.

DIMANA SEMUA ANAK GAMPANG KUMPULAN HARAM BENDERA DAN LASKAR MERAH-PUTIH (LMP) SEMENTARA SELURUH INDONESIA BERADA DI DALAM KESUSAHAN?

Banyak nyawa telah terkorban dan banyak lagi akan melayang dalam malapetak yang melanda di Sumatera dan Jawa.

Di mana anak-anak gampang ini semua?

Mereka mengaku mahu selamatkan Indonesia dari Malaysia. Mereka lebih pintar mentadbirkan negara Indonesia, melebihi presiden dan pemerintah mereka sendiri.

Mereka tahu ugut Malaysia sebab mereka mahu jaga maruah dan ketenteraman di Indonesia.

Mereka bertindak luar batasan manusia dan bertindak seperti binatang dengan melepa najis manusia di papan tanda kedutaan besar Malaysia di Jakarta, walaupun ‘najis’ yang ditunjukkan kepada media itu tidak kelihatan seperti najis. Ia adalah tanah.

Sebab mustahil mereka yang membawa najis itu dari rumah mereka ke seluruh Jakarta hingga ke luar kedutaan besar Malaysia sanggup menghidu bau busuk najis manusia sepanjang jalan dalam kenderaan sempit mereka naikki.

Dan pihak media di Jakarta dan rakyat di bandaraya ini seperti setuju dengan tindak-tanduk mereka sebab mereka ‘membenarkan’ kelakuan buruk mereka dan biarkan mereka terus mengulang perbuatan buruk dan busuk mereka itu.

Pihak polis di Jakarta dan pemerintah Indonesia seperti ‘setuju’ juga dengan tindakan yang diambil oleh Bendera dan LMP dengan memeluk tubuh mereka seperti apa yang dilakukan oleh sekelompok rakyat Indonesia itu baik untuk imej negara mereka dan ia juga baik untuk imej Islam yang kini dapat dilihat oleh mereka di barat seperti manusia yang tidak bertamaddun.

Walhal, ia hanya perbuatan sekumpulan anak-anak gampang sahaja.

Tetapi ke mana mereka sekarang? Tidakkah mereka mahu selamatkan Indonesia dari malapetaka yang telah melanda negara mereka sendiri akibat musibah yang mereka sendiri bawa?

Tidakkah mereka sedar Indonesia berada di dalam keadaan cemas dan susah dan kemusnahan yang parah? Yang telah berlaku sejak kebelakangan ini mungkin bukan yang terakhir; ada lagi yang menunggu kalau Bendera dan LMP masih tidak mahu bersyukur dan mahu cetus angkara dengan negara yang telah banyak berbakti kepada rakyat dan negara Indonesia.

Tidakkah mereka mahu jaga kenteteraman Indonesia dan ambil tindakan untuk mengatasinya?

Kenapa tidak dapatkan penyokong mereka dan pergi ke Mentawai di Sumatera atau di Sleman di Jawa dan buat sesuatu untuk membantu mereka yang mengalami kesusahan akibat bencana alam yang telah menimpa mereka?

Kenapa berdiam diri? Kenapa bersembunyi? Keluarkan semua senjata buluh runcing dan sepanduk!

Kenapa mereka tidak menunjukkan muka mereka dan berlagak penting dalam masa sekarang? Mengapa mereka menyembungikan diri?

Mereka hanya tahu dan berani menunjukkan belang dan tarik kontot mereka di hadapan bangunan kedutaan besar Malaysia di Jakarta dan merampok di pejabat syarikat kepunyaan Malaysia di Indonesia.

Tidakah gara-gara ini semua, menunjukkan belang kepada saudara sendiri telah mengakibatkan negara mereka mengalami malapetaka yang tidak ada kesudahannya?

Indonesia berada dalam keadaan yang cemas. Kedudukannya di Nusantara Melayu di Tenggara Asia adalah ditempat yang agak genting.

Bila-bila malapetaka boleh menimpa. Dan bila-bila kerosakan harta-benda boleh berlaku yang mengakibatkan kematian ramai orang awam yang tidak berdosa.

Tetapi Indonesia tidak akan tenang dan terlepas dari gejala alam semulajadi ini kalau rakyatnya tidak menunjukkan kesyukuran mereka kepada Allah.

Mereka akan mendapat musubah sekiranya ada rakyatnya yang berani menunjukkan sikap kurang ajar mereka, khusus kepada orang Melayu dan Islam lain yang serumpun dengannya.

Ini semuanya gara-gara anak gampang Bendera dan LMP, yang menyebabkan Indonesia berada di dalam keadaan ia berada sekarang.

Ini yang dikatakan akibat nila setitik, rosak sebelanga.

Atau lebih tepat lagi, akibat angkara kumpulan kecil dan haram bernama Bendera dan LMP, seluuruh Indonesia berada di dalam keadaan susah.

Salahkan Bendera. Salahkan LMP.

Semua rakyat Indonesia mesti bangkit dan tentang dengan sekeras-kerasnya tindakan anak-anak gampang ini yang telah mengakibatkan seluruh Indonesia berada di dalam keadaan kacau-bilau.

Keadaan seperti ini tidak akan berhenti sekiranya Bendera dan LMP dihapuskan, dan kepala mereka diambil tindakan keras oleh pemerintah Indonesia dan rakyat Indonesia.

Olehsebab merekalah, Indonesia dan seluruh rakyat Indonesia berada di dalam keadaan kacau-bilau dan kecemasan berterusan.

Kalau ini tidak dapat dilakukan, maka rakyat Indonesia terpaksa menanggung bencananya dan dikecam sebagai manusia yang tidak bersyukur kepada Allah; mereka gembira dengan tindakan puak pelampau Bendera dan LMP mereka serta media khususnya pihak televisyen dan akhbar yang telah menyebabkan seluruh Indonesia berada dalam keadaan susah seperti yang ia alami sekarang.

Atau apakah Bendera dan LMP hanya mahu tunggu saat dan ketika untuk mereka bawa najis mereka sendiri ke luar kedutaa besar Malaysia di Jakarta dan buat angkara baru walaupun kejadian ini hanya boleh menconteng muka mereka sendiri dan rakyat dan negara Indonesia termasuk pemerintahnya?

Dalam Islam sesiapa yang memaki seseorang, maka maki-hamun itu kembali kepada dirinya sendiri.

Dan ini adalah yang telah berlaku kepada Bendera dan LMP yang mereka tidak sedar, sebab tahab ilmu mereka tentang Ugama Islam begitu cetek; sebab mereka dipengaruhi oleh syaitan dan iblis yang mahukan mereka memilikki sifat seperti itu.

Syaitan dan iblis yang tidak mahu Umat Islam dan Bangsa Melayu di Nusantara dan seluruh dunia bersatu. Mereka mahu Umat Islam dan Bangsa Melayu berpecah supaya elemen asing yang lebih kejam boleh mempengaruhi mereka seperti apa yang telah lama berlaku di Timur Tengah dan seluruh dunia, bila Umat Islam merempat di bumi ini.

Mustahil pemimpin dan pengikut Bendera dan LMP boleh dianggap sebagai manusia yang waras dan cerdik dengan tindak-tanduk mereka yang sedikitpun tidak melihatkan yang mereka itu benar-benar manusia, tetapi syaitan dan iblis yang menyamar sebagai manusia.

Mereka tidak tahu berterima kasih kepada Melayu di Malaysia yang telah memberi peluang pekerjaan kepada jutaan rakyat Indonesia yang dengan rela hati datang dari seluruh pelusuk Indonesia untuk hidup merantau di Malaysia bekerja di dalam kilang dan di ladang dengan mendapat pendapatan yang lumayan sehingga ramai diantara mereka menjadi mewah di kampung mereka sendiri.

Inikah balasan yang diberi oleh Bendera dan LMP yang tidak berterika kasih dan bersyukur dengan sumbangan dari Melayu di Malaysia?

Dan balasannya ialah gempa bumi, banjir besar, tsunami dan bermacam-macam lagi malapetaka yang terus melanda di Indonesia tidak terputus-putus.

Ia menjadi kerap sejak kebelakangan ini, gara-gara tindakan buruk dari Bendera dan LMP.

Tidak ada guna dengan berdoa dan sembahyang hajat yang mampu dilakukan oleh para ulamak di seluruh Indonesia kalau mereka sendiri tidak ada hajat untuk menahan Bendera dan LMP dari terus membawa sial dan malapetaka kepada rakyat dan negara Indonesia.

Doa dan sembahyang hajat yang dilakukan tidak mendatangkan kesana. Maka malapetaka akan terus melanda di Indonesia selagi rakyat dan negara Indonesia tidak menunjukkan kesanggupan mereka untuk berterima kasih dan bersyukur kepada Melayu dan Muslimin di Malaysia yang telah banyak menghulurkan bantuan dan sokongan kepada mereka.

Dan lebih teruk dari itu, mereka sanggup membenarkan Bendera dan LMP bermaharaja-lela dan mencemuh Malaysia bila mereka dapat peluang melakukannya.

Comments

Anonymous said…
buat ler filim bukan ayat-ayat yang caca merba dan tak tentu hala!
Anonymous said…
emang jelek sih artikel ni. barangkali mas mansor wajar bikin gambar aje.